Vi har et værdigrundlag, der danner rammen om netop vores institution. Et godt børneliv skal være sjovt og fyldt med glæde og trivsel. Tryghed og genkendelighed skal gennemsyre hverdagen som fundament i et godt læringsmiljø. Vi har særligt fokus på Leg og læring For os hænger leg og læring uløseligt sammen. Legen er det instrument vi slår an for at gøre læring sjovt og interessant. Vi tager udgangspunkt i den aktuelle børnegruppe og tilrettelægger vores aktiviteter efter deres behov og mulige områder for udvikling. Men legen skal også tilhøre børnene og vi prioriterer derfor også børnenes egne lege, hvor de har mulighed for at udforske roller, bruge deres fantasi og gøre sig legeerfaringer i fællesskaber. Vi summer i nærheden af disse lege og er behjælpelige hvis der er behov fx i forbindelse med konfliktløsning eller hvis nogen står udenfor. Positiv særbehandling Positiv særbehandling er vores tanke om at give hvert enkelt barn de bedste forudsætninger for udvikling, uanset hvilke personlige, sociale, kognitive eller kropslige udfordringer barnet måtte stå over for. Vi sætter ind med små målrettede legeværksteder, der gør det muligt for børnene at udvikle sig i eget tempo. Humor Vejen mellem mennesker bliver kortere, når man kan grine sammen. Derfor er humor for os et pædagogisk værktøj ind til børnene. Vi pjatter, fortæller sjove historier, kilder og viser børnene forskellen på at drille for sjov og drille for alvor. Det er vigtigt at grine sammen med andre og ikke ad andre. Forældresamarbejde Forældresamarbejdet er en hjørnesten i vores børnehave. For at vi kan gøre vores arbejde ordentligt, er det vigtigt at forældrene er med som aktive medspillere i processen om børnenes trivsel, udvikling, læring og dannelse. Det er de små historier der er vigtige at kommunikere fra hjem til børnehave og omvendt, som kan hjælpe os med at skabe et skarpere billede af barnet. Et godt forældresamarbejde er for os nærhed og omsorg og bygger på gensidig respekt. Tværfagligt samarbejde Vi har mulighed for at hente råd og vejledning hos en bred vifte af professionelle og specialiserede samarbejdspartnere herunder psykologer, tale- hørelærere, pædagogiske vejledere, socialrådgivere, ergoterapeuter og fysioterapeuter. Vi har stor gavn af samarbejdet og bruger det, når det er nødvendigt. Vi betragter jeres barns tid i børnehaven som en mulighed for at gøre sig erfaringer med livet og danne sig som menneske, i de fællesskaber og gennem de aktiviteter som børnehaven tilbyder. Det er ikke en tid udelukkende som forberedelse til skolen, men også til livet.