Hvert barn er unikt med muligheder og rettigheder til at udfolde sig i fællesskabet. Det gode børneliv er et liv med plads, tid og ro til at være barn og med et nært tillidsskabende pædagogisk personale, der giver barnet nærvær, omsorg og tryghed til at kunne lære og udvikle sig.
Vi ser børnene som kompetente og selvstændige, med individuelle udviklingsbehov, samtidig med, at de alle har brug for omsorg og udfordringer, positive forventninger og tillid fra det pædagogiske personale.
Vi tilstræber at skabe rammer hvor børnene kan udvikle ansvar og empati og blive nysgerrige på verden der omgiver dem. En social egenskab til at kunne se og forstå andre børns følelser. Evnen til at se og forstå begrebet "vi" og ikke kun "jeg". Vi vil, som pædagogisk personale, gøde og støtte deres underen og nysgerrighed. Det er vigtigt for os, at børnene, når de skal videre fra børnehaven, har et solidt selvværd og evner at indgå i sociale fællesskaber.
Desuden ønsker vi at udvikle kritisk tænkende børn. Kompetencen kritisk tænkning definerer vi som børnenes begyndende udvikling og lyst, til at undersøge og genoverveje egne perspektiver - at der findes andre perspektiver end deres egne. Det udvikles ved, at det pædagogisk personale indtager en faciliterende rolle, hvor vi understøtter dialogen og interaktionen mellem børnene ved åbne og nysgerrige spørgsmål.
Vi ønsker, at børnene opøver tolerance for hinandens forskelligheder og kulturer, samt en god humoristisk sans. Vi ser humor som en kommunikationsform og en måde at danne relationer på, da børn med humor har lettere ved at håndtere modgang og pressede situationer. Humor er med til at give adgang til fællesskabet og sociale relationer. Humor er ikke noget der skal forceres, men det skal udvikles og komme i naturlige sammenhænge.
Desuden forsøger vi at udvikle motorisk stærke og sunde børn, med et indgående kendskab til kost, bevægelse og kroppens egenskaber.