Vi arbejder ud fra den pædagogiske læreplan. Derved sikrer vi barnets alsidige, personlige udvikling, og vi kan fokusere på barnets potentialer, ressourcer og kompetencer.
Vi arbejder temaorienteret, så vi kan fordybe os i forskellige temaer og inddrage alle lærerplanstemaerne. Personalet udarbejder aktiviteter, ud fra temaerne og evaluerer temaer jævnligt.
Vi udarbejder strukturerede aktivitetsplaner ud fra pædagogiske overvejelser for 4 uger ad gangen, så vi sikrer et kvalificeret pædagogisk læringsmiljø for børnene.
Vi opdeler børnene oftest i 2-3 grupper per stue og så vidt muligt på baggrund af nærmeste udviklingszone. Det gør vi så relationerne mellem børnene styrkes hensigtsmæssigt, udviklende og meningsfuldt. Hvert personale får 1 fast gruppe af ca. 4 børn i vuggestuen og ca. 8 -12 børn i børnehaven.
Hensigten med en struktureret aktivitetsplan, baseret på de pædagogiske læreplanstemaer, er at få skabt et struktureret læringsmiljø for alle børn, så vi sikrer, at alle børn har et udviklende læringsmiljø med en tydelig rød tråd.
Det er her muligt at skabe rum for vidensdeling og ideudvikling mellem personalet, hvilket opkvalificerer personalets refleksive kompetencer og sikrer en målrettet pædagogisk indsats i hverdagen for alle børn.