Vi arbejder ud fra det anerkendende menneskesyn hvor respekten for den enkelte er i centrum og vi bestræber os på, at det er kendetegnet for dagligdagen. Det kommer til udtryk ved, at der er plads til alle børn og de forskellige forudsætninger de har med sig. Vi har derfor fokus på, at børnene møder udfordringer, krav og forventninger hvor vi tager hensyn til og vises respekt og omsorg for det enkelte barn og fællesskabet. Vi ønsker at skabe et læringsmiljø som bygger på udvikling af livslyst og livsmod. Vi mener, at det er nogle af grundpillerne for at give børnene et godt børneliv. Børnene skal i deres tid i børnehuset lære at indgå i sociale sammenhænge og relationer. Vores læringsmiljø igennem hele dagen skaber rammerne for, at børnene kan danne fællesskaber og opbygge selvværd og forståelse for sig selv og verden. For børn er det vigtigt at have trygge og nære relationer til voksne, men også relationer til andre børn, som de på den ene eller anden måde har et fællesskab med. Det betyder, at vi i vores daglige pædagogiske praksis lægger vægt på, at børnene får mulighed for at danne relationer til andre end lige dem de er på stue med fx i sproggrupper og storgruppe. Da vi er et integreret hus giver det mulighed for, at børn kan møde andre børn på mange alderstrin. Børnene spejler sig i hinanden og lærer af de børn, som kan lidt mere end dem selv. Vi arbejder med venskabsstuer og vi ser, at de kan understøtte det enkelte vuggestuebarns kendskab til børnehavelivet og de voksne som de senere skal være sammen med. At have haft sin ugentlige gang i børnehaven sikrer en tryggere overgang når det lille barn skal fra vuggestuen til børnehaven. Samtidig skaber vi en sammenhæng for børnehavebarnet, der stadig har en forbindelse til sin vuggestue. Vi ser det også som en mulighed for at støtte op om de venskaber børnene har imellem sig, som man ellers ser brudt når børnene ikke længere har deres hverdag sammen. Det giver også børnehavebarnet mulighed for at skabe en sammenhæng mellem de erfaringer de tidligere har gjort sig og til de nye erfaringer de er ved at danne. Vi modtager også børn som ikke har gået i vuggestueafdelingen og her har vi ekstra fokus på, at børnene hurtigt bliver en del af det "venskabsbånd" der er imellem afdelingerne. Vi bestræber os også på at arbejde temaorienteret hele året. Under temaerne skaber det pædagogiske personale læringsmiljøer hvor vi inddrager børnenes perspektiver og de får medindflydelse. Sådan opnår vi et engagement hos børnene som er anderledes, da børnenes spor bliver retningsgivende for hvordan temaet vi udfolder temaet i hverdagen. Samtidig er arbejdet med temaerne med til at styrke barnets fantasi, kreativitet og nysgerrighed, da vi ofte laver kreative ting hvor børnene får mulighed for at bruge forskellige materialer og redskaber.