Vi arbejder med den pædagogiske læreplan. Det betyder, at vi skal sikre alle børns trivsel, udvikling, læring og dannelse. Det gør vi med udgangspunkt i arbejdet med læreplanstemaerne og de pædagogiske værdier som er grundlæggende for os. Vi vil kendes på, at vi altid er insisterende på, at vores arbejde er til børns bedste. Det betyder, at vi i dagligdagen tænker os om. Det er ikke ligegyldigt, hvad det er vi laver sammen med børnene, og vi ekstremt opmærksomme på, at vores måde at være forbilleder på, har stor betydning for det som børnene lærer. Derfor er vi i fællesskab blevet enige om, at vi sammen har løbende refleksion over vores arbejde. Det gør vi sammen som personaler, og vi gør det sammen med børnene, så vi får deres perspektiver med. Det gælder både i de daglige udfordringer og når vi planlægger større projekter. Vi ved godt, at vi ikke altid lykkes, men der er stor mulighed for at fejle, det gælder både børn og voksne. Det tror vi på, at vi kan blive klogere af og vi tror rigtig meget på, at vi kan styrke alles selvværd, når det er tilladt at træde ved siden af. Det er vi faktisk ret stolte af, at vi lykkes så godt med. Vi ved det er godt fordi vi ser børn trives godt hos os, og vi får mange gode tilbagemeldinger fra forældregruppen. Desuden kan vi se vores faglighed hele tiden er i udvikling. Vi har meget fokus på krop og bevægelse. Det betyder, at alle børn hver dag vil være i aktiviteter, hvor der er fokus på, at vi bruger vores kroppe. Det skal være sjovt at bevæge sig, det skaber klart de bedste betingelser for at få alle med, både børn og voksne. Vi har flere medarbejdere, der har ekstra uddannelse inden for det motoriske og alle nye medarbejdere ved, at der er forventninger om, at de er en del af det arbejde. Vi tænker alle læreplanstemaer ind i vores planlægning og selvom der er alle muligheder gennem krop og bevægelse, er det vigtig for os at skabe et miljø, der er meget alsidigt. Det betyder i praksis, at det ofte er formiddagen der bliver brugt til bevægelses-aktiviteter og eftermiddagene bliver brugt til mange forskellige aktiviteter. Aktiviteter er med udgangspunkt i voksnes og børns idéer. Det er ikke altid nemt at få til at lykkes, men ved at have løbende evalueringer, synes vi, at vi får balanceret det godt. Vi er altid interesseret i at høre, hvad forældre tænker og vi vil meget gerne have spørgsmål fra forældre, der kan være med til at skabe nye perspektiver i vores arbejde.