Vi vil skabe rammer for børn, der medvirker til at fremme deres trivsel, læring, udvikling og dannelse. Børnene skal opleve tryghed, nærvær og omsorg fra de voksne, som ser og forstår barnets behov. Læringsrummene skal give børn og voksne tid til fordybelse og indflydelse på egen aktivitet, da vi mener, at barnets kompetencer udvikles i samspil med andre mennesker. Vi lægger derfor stor vægt på de relationer, der bliver skabt via børnenes hverdag her i vuggestuen, både barn-barn og barn-voksen.I vores pædagogiske arbejde ønsker vi at udvikle og tilgodese alle sider af barnets personlighed. Vores arbejde med børnene tager udgangspunkt i de 6 læreplanstemaer: Alsidig personlig udvikling Social udvikling Kommunikation og sprog Krop, sanser og bevægelse Natur, udeliv og science Kultur, æstetik og fællesskab I vores hverdag sammen med børnene vil de forskellige emner komme til udtryk i mange aspekter af dagligdagen her i institutionen. Vi vil i perioder fordybe os i enkelte emner med en lille gruppe børn. Vi tilrettelægger det pædagogiske arbejde med udgangspunkt i den aktuelle børnegruppes behov. Pædagogiske principper Det er vigtigt for børnene, at rammerne om det pædagogiske arbejde er overskuelige og genkendelige. Vi har derfor en struktur i arbejdet, der betyder, at børnene oplever måltidet, rundkredsen, samværet og aktiviteter som tilbagevendende begivenheder hver uge. Når barnet kan overskue og genkende hverdagen i vuggestuen, vil det skabe tryghed. Dette vil skabe et fundament for barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse. Vi vil arbejde med barnet som enkeltindivid og som en del af gruppen her i vuggestuen. Vi vil arbejde med barnets kompetencer og skabe muligheder for succesoplevelser, selvudvikling og følelsen af at være en værdifuld del af gruppen.