Vi ser samarbejdet med jer som forældre som en afgørende del af børnenes trivsel og udvikling. Gennem en åben og ærlig dialog ønsker vi at skabe en fælles forståelse og et fælles ansvar for barnets behov, trivsel og læring. Vores daglige kommunikation hjælper os til at forstå barnets oplevelser, så vi kan støtte det bedst muligt i dets udvikling og skabe en rød tråd mellem hjem og institution. For at barnet trives og udvikler sig i hverdagen, er det vigtigt, at vi løbende deler informationer om alt fra barnets humør, kost og søvn til oplevelser og behov. Derfor er jeres input værdifuldt for os og hjælper os med at tilpasse vores støtte til barnets situation og dagsform. På samme måde deler vi hver dag observationer fra barnets dag, så I som forældre kan følge med i, hvad der sker i institutionen. Vi benytter også Aula som kommunikationsplatform, hvor I kan læse om dagens aktiviteter og læringsmål, så I har indsigt i, hvordan vi arbejder med barnets udvikling. Her vil I kunne se opslag, som beskriver hvilke aktiviteter børnene har deltaget i, samt hvilke pædagogiske fokusområder vi arbejder med – f.eks. balanceøvelser, social leg eller kreative aktiviteter, der styrker børnenes læring og udvikling. For yderligere at sikre barnets trivsel og udvikling, afholder vi planlagte samtaler med jer som forældre. Den første samtale finder sted efter ca. tre måneder, hvor vi fokuserer på barnets start i institutionen og dets trivsel. Den næste samtale holdes, når barnet er ca. to år, hvor vi taler om barnets sproglige og kognitive udvikling. Når det er tid til at barnet skal starte børnehave, inviteres i til en overleveringssamtale hvor både vuggestuen og den kommende børnehave deltager, på denne måde sikre vi den bedst mulige overgang for både barnet og jer forældre.  Som en del af vores fællesskab inviterer vi jer desuden til årlige arrangementer som forældremøder, sommerfest, julefest og bedsteforældredag. Disse arrangementer giver jer mulighed for at møde andre forældre og blive en del af det fællesskab, som er så vigtig for børnene – både i institutionen og i deres videre udvikling.