Antimobning I Tårnby Kommunes skoler, SFO´er og klubber er der konstant fokus på, at børnene trives.  Alle skoler har den lovpligtige strategi til forebyggelse af mobning herunder også digital mobning.  Hvis du som forældre oplever, at skolens indsats for at modvirke mobning eller lignende, ikke er tilstrækkelig, kan du henvende dig til skolens lærere, pædagoger eller ledelse. Skolens medarbejdere og ledelse skal undersøge og udarbejde en handleplan indenfor 10 arbejdsdage for at få mobningen eller lignende til at høre op. Ledelsen informerer de berørte elever og forældre om indholdet og tiltagene af handleplanen og følger op. Oplever du som forælder, at tiltagene ikke har stoppet mobningen, kan du henvende dig til skolens ledelse eller klage til skolechefen. Ved en eventuel klage skal skolechefen vurdere om, der er grundlag for klagen i forhold til den indsats, der er foretaget. Der skal herefter udarbejdes en plan for de tiltag, der effektivt skal rette op på problemerne, herunder en konkret tidsplan. Dette skal ske senest 20 arbejdsdage efter at klagen er modtaget.Skolechefen skal skriftligt meddele dette til dig som forælder, der har klaget.Som klager har du nu 20 arbejdsdage til at vurdere tilfredshed med tiltagene. Hvis du ikke svarer skriftligt inden da, falder klagen bort.Hvis du som klager skriftligt meddeler, at der ikke er tilfredshed med vurderingen og de foranstaltninger, der er iværksat, skal skolechefen meddele dig, at klagen er blevet videresendt til Dansk Center for Undervisningsmiljø, der herefter behandler klagen. Du kan læse mere om politikker og strategier for børne- og ungeområdetherunder Børne- og ungepolitik og Trivselsstrategi  Skolernes strategier mod mobning kan du se på skolernes egne hjemmesider.