Ihærdighed er opskriften på, hvordan Scandinavian Baggage Service på knap fem år er gået fra to mænd i en koldhal med et skrivebord og en standerlampe, til en virksomhed med 12 medarbejdere og nu også en Gazellepris.
De første to år af Morten Nannestad og Lars Konrads arbejdsliv som indehavere af Scandinavian Bagage Service foregik i en koldhal på Oliefabriksvej. De mødte klokken 5.30, og den tidlige vagt sluttede kl. 22.00, mens den sene varede til lidt over midnat. 365 dage om året.
Vores første kunde skulle kun have transporteret en lille mængde bagage, og de første par år tjente vi ikke rigtig noget, men vi var meget ihærdige, og nu er vi 12 ansatte og cirka 25 i alt, hvis man tæller de eksterne vognmændene med, fortæller Morten Nannestad, der i dag har titel som CBDO (chief business development officer).
I Scandinavian Bagage Service henter og bringer de bagage, især bagage der skal til og fra lufthavnen. Kunderne tæller blandt andet Aviator, Menzies og en række af de store Airlines. Bagagen bliver distribueret over hele landet inklusive Sydsverige.
”At have fået en Gazelle-pris er rigtig vigtigt for os,” understreger Morten Nannestad:
”Både fordi det skaber stolthed, at vi har en vækst, som gør, at vi kan skabe arbejdspladser, og fordi vi kan bruge Gazellelogoet til at vise vores kunder, at vi er en velkonsolideret virksomhed.”
Og væksten stopper ikke med Gazellen. Snart kommer SBS med et produkt, der gør det muligt at tjekke ind og få hentet sin bagage i via mobiltelefonen, uanset hvor du er henne i verden, som fx krydstogtskibe på havet.