I en branche, hvor udskiftningen ofte er stor, er RengøringsAgenterne stolte af, at flere af deres medarbejdere har haft 10års jubilæum. For uden gode medarbejdere var det aldrig lykkedes at blive Gazelle to år i træk.
Svanemærket rengøring, vinduespolering og alt inden for ejendomsservice, herunder trappevask, graffiti-afrensning, grønpleje, viceværtsservice og glatførerbekæmpelse og som noget nyt - privat rengøring. Det er produkterne hos RengøringsAgenterne A/S.
Virksomheden blev grundlagt i 2003 og har i dag 167 medarbejdere. Sidste år modtog den sin første Gazelle, og igen i år var RengøringsAgenterne med på vinderskamlen.
Vi er især stolte af, at det er lykkedes os at vækste så meget efter mere end 20 år i branchen. Det er jo normalt nyere virksomheder, der kan fordoble deres vækst fra år til år,” fortæller administrerende direktør Kim Moesgaard Hansen.
Hovedårsagen er han ikke i tvivl om:
”Den form for succes kan man ikke have uden gode medarbejdere. Dem gør vi alt for at fastholde, og vi har flere, der har været hos os mere end 10 år. Vi giver dem de bedste arbejdsredskaber og gode forhold. Vi holder en del arrangementer, og de er selv med til at vælge, hvad vi skal lave. De har det godt sammen, og jeg ved, at en del af dem også ses privat.
Udadtil spiller den grønne profil også en væsentlig rolle, understreger Kim Moesgaard Hansen:
”Vi har sat os for, at hele vores værdikæde skal være bæredygtig. Vores produkter er Svane-mærket, og på de områder, hvor det ikke er muligt, gør vi det så bæredygtigt og miljøvenligt som muligt. Ukrudt bliver dampet i stedet for brændt eller sprøjtet, og på glatførerdelen bruger vi gerne saltlage frem for normalt salt, fordi der er 30 % mindre salt i.”
Og i 2025 venter en ny service. Her begynder RengøringsAgenterne at levere ESG og CO2 regnskab til deres kunder.
”Det projekt kalder vi ”Data is king,” slutter Kim Moesgaard Hansen.