Kan vi ikke få ordnet fortov og cykelsti nedgang og få malet en fodgænger her?  Det er et meget trafik og mange der benytter overgangen. Nedgangen er for høj, smal og blokeret af busser. Der er nærmest en grøft mellem fortov og kantsten til cykelstien. Det er meget problematisk hvis man har en kasse cykel, barnevogn, eller en pakket vogn til strandture, kørestolsbruger osv. I sommeren er der mange der benytter denne sti og vej til stranden og det er også lige her "sommer på stranden" afholdes af klub Tårnby. Det vil sige mange børn også skal over denne vej. Jovist Amager Strandvej er en pulsåre i Kastrup, så man kan ikke bare sætte overgange hele vejen. MEN, det er mega farligt for borgere såvel som gæster i kommunen. Hvilket også kommer flere af, pga. Koncerter osv. som i øvrigt også foregår i øresundsparken. Lav en gangbro eller tunnel. I mellemtiden kan man male en fodgænger og få fikset nedgangen fra fortov, cykelsti til vejen, som ikke er brugervenlig for nogen. Vedlagt billeder, tegnet bussen som spærrer for den 1,3 m brede overgang med kæmpe kanter og grøft. Der er også billeder af overgangen ved Bøjlevej, som viser et godt eksempel med stadig ringe udført i forhold til brugervenlighed. Svar: Tak for din ide. Som vi læser din ide, er der flere dele i din ide:   Problemer med nedgangen Kanten mellem fortov og kantsten til cykelstien Forslag om en fodgængerovergang På længere sigt en gangbro eller tunnel 1)+2) Problemerne med nedgangen og kanten mellem fortov og kantsten til cykelstien vil vi bede dig give besked om gennem Giv et praj . Så kommer det direkte til den afdeling, der er ansvarlig for vedligehold af veje. 3) Vi og Københavns Politi er generelt tilbageholdende med at etablere fodgængerfelter, som ikke er signalreguleret. Baggrunden er, at fodgængerfelter gør fodgængere mindre opmærksomme på den kørende trafik inden de træder ud for at krydse vejen. Fodgængere oplever således en ”falsk” tryghed, da de forventer at bilisterne holder tilbage, når de skal krydse vejen. Det øger risikoen for ulykker, dels mellem krydsende fodgængere og cyklister/bilister og bagendekollisioner mellem bilister, hvor den forreste bremser hårdt op, fordi de har overset krydsende fodgængere. I stedet kan man etablere midterheller, så man kan krydse vejen i to tempi, netop som der den der ligger ved Bøjlevej 4) Gangbroer og tunneller har det til fælles at de er relativt pladskrævende, da de skal være tilgængelige for alle, herunder kørestolsbrugere. En gangbro eller tunnel kan være svær at bruge hvis man fx. er på en ladcykel. Samtidig vurderer vi, at der er en reel risiko for at en gangbro eller tunnel ikke vil blive benyttet, fordi det alligevel vil være nemmere at krydse vejen i niveau.