‘Erlings bro’ eller bare den bro, der forbinder kanalvej til den del af friløberområdet ved natalvej er nær umulig at passere som cyklist, kørestole og barnevogne. Kan man anlægge ramper og dermed øge tilgængeligheden? Det har desuden den fordel at cyklister i højere grad kan benytte den asfalterede kanalvej direkte fra natalvej og dermed øge fx nemhed til metroen. Svar Tak for ideen. Broen er anlagt med begrænset tilgængelighed. Dette skal ses i lyset af, at der indenfor kort afstand er muligt at krydse kanalen både nord og syd for broen ved hhv. Hilversumvej og Ugandavej.’ Hensigten med broen fremgår af den politiske behandling til Tårnby Kommunes Økonomiudvalg (4.9 2019).: ”Den foreslåede bro er ca. 1,20 m bred og 7 m lang og placeres ved nederste plateau i kanalen. Broen er tænkt som rekreativ bro, hvor man kommer tæt på vandet i kanalen, og er primært henvendt til gående. Broen kan blive oversvømmet ved høj vandstand i kanalen, hvor vandet kan nå op til øverste plateau i kanalen og vil efterfølgende, inden brug, skulle tilses mht. tilstand og sikkerhed. Det forventes at være yderst sjældent, at så høj vandstand vil forekomme. Det vil kræve en 17 meter lang bro i en helt anden udformning, pris og styrke, hvis broen alternativt skal anlægges på kanalens øverste plateau og dermed også være mere adgangsvenlig for kørestolsbrugere og gående med barnevogne, kørestole mv. Teknisk Forvaltning anbefaler, at man, såfremt man færdes med barnevogne, kørestole eller andet benytter broerne ved Ugandavej og Hilversumvej, da disse understøtter behjulede og bevægelseshæmmede.”