Borgerrådgiverens rolle er at styrke dialogen mellem borgerne og kommunen i konkrete sager.
Borgerrådgiveren forsøger at fremme en god og konstruktiv dialog mellem dig som borger og kommunens forvaltninger. Borgerrådgiveren kan være mægler mellem dig og kommunen, men er uvildig og kan derfor ikke fungere som bisidder eller repræsentant.
Du kan få hjælp til at
Finde vej til den rigtige afdeling
Forstå breve og afgørelser
Blive klogere på, hvad du har ret til
Få mere viden om hvordan du klager
Få en god dialog med kommunen.
Du kan ikke få hjælp til
At ændre afgørelser
Klager som kan sendes til andre instanser, fx Ankestyrelsen eller domstolene
Klager over ansættelsesforhold
Klager over politiske beslutninger (fx serviceniveau).
Borgerrådgiveren behandler normalt ikke sager, der er mere end 1 år gamle.
Tag en snak med borgerrådgiveren
Du kan ringe til borgerrådgiveren mandag til fredag for at få vejledning. Du kan også sende en mail via sikker post og aftale et møde med borgerrådgiveren på rådhuset.