Borgerrådgiverens rolle er at styrke dialogen mellem borgerne og kommunen i konkrete sager.
Borgerrådgiveren forsøger at fremme en god og konstruktiv dialog mellem dig som borger og kommunens forvaltninger. Borgerrådgiveren kan være mægler mellem dig og kommunen, men er uvildig og kan derfor ikke fungere som bisidder eller repræsentant.   Du kan få hjælp til at Finde vej til den rigtige afdeling Forstå breve og afgørelser  Blive klogere på, hvad du har ret til Få mere viden om hvordan du klager Få en god dialog med kommunen. Du kan ikke få hjælp til At ændre afgørelser Klager som kan sendes til andre instanser, fx Ankestyrelsen eller domstolene Klager over ansættelsesforhold Klager over politiske beslutninger (fx serviceniveau). Borgerrådgiveren behandler normalt ikke sager, der er mere end 1 år gamle. Tag en snak med borgerrådgiveren Du kan ringe til borgerrådgiveren mandag til fredag for at få vejledning. Du kan også sende en mail via sikker post og aftale et møde med borgerrådgiveren på rådhuset.