Hvis du vil klage, skal du indgive din klage via Planklagenævnets klageportal. Send klage via naevneneshus.dk Sådan behandler vi klagen Planklagenævnet videresender din klage til os. En klage er indgivet, når den er tilgængelig for myndigheden i klageportalen. Hvis myndigheden fastholder afgørelsen, sender myndigheden de dokumenter, der er indgået i sagens bedømmelse, og en udtalelse med myndighedens bemærkninger til sagen og de anførte klagepunkter via klageportalen. Du og eventuelle øvrige parter i klagesagen har herefter en frist på 3 uger for at indgive bemærkninger til Planklagenævnet. Klager udenom klageportalen Planklagenævnet skal som udgangspunkt afvise en klage, der kommer uden om klageportalen. Hvis du ønsker at blive fritaget for at bruge klageportalen, skal du sende en begrundet anmodning til myndigheden, der har truffet afgørelse i sagen. Myndigheden videresender så anmodningen til Planklagenævnet, som træffer afgørelse om din anmodning.